4 motive pentru care vei dori sa utilizezi Google Analytics


Cam toata lumea a auzit despre, sau, utilizeaza Google Analytics, platforma de analiza web a celor de la Google. Dar, pe cat este de utila aceasta aplicatie prin multitudinea de optiuni pe care o ofera, pe atat meniul tinde sa fie complex si greu de utilizat.

Multitudinea de meniuri si submeniuri in combinatie cu diversi termini tehnici, pot fi o provocare pentru utilizatorii noi. Fara sa dispuna de timpul necesar pentru a invata toate comenzile, unii utilizatori ajung sa se limiteze la cateva statistici de baza sau chiar renunta complet.

Pentru cei care nu dispun de timpul necessar sa se familiarizeze cu utilizarea platformei, vrem sa va impulsionam sa va faceti timp cu 4 motive pentru care veti dori sa utilizati Google Analytics.

1. Afla cine iti aduce cei mai multi vizitatori
Ai fi curios sa afli care dintre canalele online iti aduc cei mai multi vizitatori pe website-ul tau? Vrei sa stii care sunt cele mai de succes campanii de promovare? Atunci este timpul sa utilizezi Google Analytics.

Fie ca e vorba de insusi Google, Facebook, linkuri postate pe alte website-uri, reclamele pe care le platesti sau email-urile pe care le-ai trimis clientilor, toate pot fi monitorizate utilizand Google Analytics. Utilizand functia Achizitie – Tot volumul de trafic – Canale, vei vedea toate aceste informatii pe o perioada de timp preselectata. Astfel, vei stii care sunt cele mai eficiente canale online pentru atragerea de vizitatori, precum si care a fost nivelul de success al eforturilor tale de promovare anterioare.

2. Afla daca este timpul ca website-ul tau sa fie adaptat pentru mobile si tablete
Sigur, website-ul tau va merge pe orice tip de dispozitiv, fie ca este vorba de un monitor de 21” sau un telefon cu ecranul de 4”. Dar, daca nu ai un website responsive, tot ce vezi pe ecranul de la monitorul de 21” va fi micsorat astfel incat sa incapa pe ecranul de 4” al telefonului, pastrand aceleasi proportii. Imagineaza-ti cat va plimba degetele pe ecran acel vizitator care utilizeaza telefonul pentru a putea citi macar bara de meniu. Tu ce ai face daca ai pati asta?

Multi vor spune ca “pe website-ul lor nu intra oamenii de pe telefon”. Dar cat de sigur esti de asta? Google Analytics iti va permite sa vezi cati utilizatori iti viziteaza website-ul utilizand dispozitive mobile (telefoane sau tablete) prin functia din meniul Public – Mobil – Prezentare generala. Daca urmaresti si Rata de respingere, vei vedea si procentul care, in primele 30 de secunde de la intrarea pe website, s-au saturat sa plimbe degetele pe ecran si au inchis pagina website-ului.

Google Analytics te va ajuta sa iei decizia investitiei intr-un website responsive, adaptat pentru dispozitive mobile, pentru ca utilizatorii sa aiba cea mai buna experienta pe website-ul tau.

3. Vezi unde locuiesc potentialii tai clienti
Ai un website si vrei sa il promovezi. Vrei sa iti vinzi produsele sau serviciile in alte orase sau zone ale tarii. Iti vinzi deja produsele sau serviciile la nivel national sau international. Te-ai gandit sa utilizezi publicitatea prin Google, Facebook sau alte servicii. Si acum iti pui intrebarea: “Unde ar prinde cel mai bine oferta mea?”.

Raspunsul il poti afla direct cu Google Analytics utilizand din meniu functia Public – Criterii geografice – Locatie. Urmarind care sunt locatiile din care iti vin cei mai multi utilizatori, vazand din ce orase interesul pentru website-ul tau este cel mai mare, poate fi un indicator al cererii pentru produsele sau serviciile pe care tu le oferi. Astfel, presupunerile tale pot fi sustinute de statistici clare si precise cu privire la tarile, judetele sau orasele in care locuiesc potentialii tai clienti.

4. Afla care din paginile website-ului tau sunt cele mai vizionate
Stii deja cati vizitatori ai si de unde provin acestia. Dar la ce se uita cand intra pe website-ul tau? Ce ii atrage din continutul website-ului si care este ordinea paginilor pe care le vizualizeaza? La fel de important: care sunt paginile pe care le vizualizeaza cel mai putin?

Toate acestea pot fi aflate utilizand Google Analytics. Utilizand din meniu functia Comportament – Fluxul de comportament, vei vedea cand sunt paginile cele mai accesate ale website-ului precum si traseul utilizatorilor de la o pagina la alta.

Mai sunt si alte motive pentru a utiliza Google Analytics. Poate zeci. Dar, pentru moment, am considerat ca acestea sunt general valabile pentru orice tip de website, fie ca este unul de prezentare sau un maganzin online.

Ai intrebari cu privine la Google Analytics? Ai nevoie de ajutor cu generarea de rapoarte?
Te putem ajuta

Pentru a sprijini afacearea ta, Concept Web a lansat un serviciu gratuit prin care, trimestrial, iti vom furniza un raport pentru website-ul tau, precum si o analiza ce contine recomandarile noastre de imbunatatire a punctelor vulnerabile.

Prin Google Analytics, iti vom oferi rapoarte ce masoara traficul online precum si provenienta acestuia. Mai mult, iti vom oferi un raport comparativ cu website-urile concurentilor directi, comparand statisticile propriul website in raport cu media din domeniul in care activati. Deasemenea, vom analiza indicatorii raportului, vom identifica punctele vulnerabile sau care pot fi imbunatatite si iti vom oferi recomandari cu privire la masurile pe care le poti implementa.

Android & iOSGoogleOptimizare SEOSocial MediaWeb Design

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *